Plan pracy

 Plan pracy biblioteki szkolnej w 2005/06 roku

  1. Praca nad realizacją tematów "Edukacja medialna i czytelnicza" w klasach 1 - 6

  2. Udostępnianie zbiorów czytelnikom, wypożyczanie zestawów książek do pracowni, klasy "0" i świetlicy szkolnej.
    - udostępnianie materiałów z kartotek tematycznych, zagadnieniowych uczniom i nauczycielom
    - udostępnianie literatury pedagogicznej i popularnonaukowej, kaset VHS, 
      magnetofonowych oraz CD-romów, sprzętu RTV  nauczycielom

  3. Praca z uczniem zdolnym
    - wdrażanie do pracy w czytelni szkolnej jako najlepszego miejsca do pracy wymagającej poszukiwań
    - uczenie wykorzystania warsztatu informacyjnego biblioteki
    - pomoc w przygotowaniu do zajęć i konkursów
    - rozwijanie kultury czytelniczej poprzez pomoc w wyborach czytelniczych, odpowiednie ukierunkowanie zakupów

  4. Praca z uczniem dyslektycznym
    - pomoc w pracach domowych, wspólna lektura tekstów
    - stwarzanie przyjaznej atmosfery, stałe zachęcanie do pracy w bibliotece i czytelni
    - indywidualne rozmowy i spotkania, stałe zachęcanie do czytania
    - odpowiedni dobór literatury do możliwości intelektualnych  dziecka
    - kontakt z rodzicami, pedagogiem i wychowawcą

  5. Praca z aktywem bibliotecznym

  6. Popularyzacja czytelnictwa. Formy realizacji
    - wystawy nowości czytelniczych w bibliotece i radach pedagogicznych
    -
    „ Z ortografią za pan brat”- wystawa książek pomocnych w nauce ortografii.
    -
    „ Oni byli też bibliotekarzami.” – wystawa poświęcona pisarzom, którzy byli bibliotekarzami.
    -
    „ On kochał naród...” wystawa w 150 rocznicę śmierci Adama Mickiewicza (1798-1855)
    - "
    O twórcy najsłynniejszego misia świata” w 50 rocznicę śmierci Alana Milnea (1882-1956)
    -
    wystawa prac plastycznych klas 4,5 do wystawy o Krzysztofie Kolumbie w 500 rocznicę śmierci (1451-1506)
    -
    „ Czytam i notuję” – wystawa zeszytów lekturowych klas trzecich
    -
    „ 8 pytań”- całoroczny konkurs afiszowy dla klas 4-6
    -
    test sprawdzający stopień rozumienia czytanego tekstu dla kl 6 
    -
    II konkurs „ Mistrz głośnego czytania”- dla klas trzecich
    - I Szkolny Plebiscyt na 10 najpoczytniejszych książek.

  7. współpraca z gronem pedagogicznym
    - pomoc bibliograficzna i metodyczna dla młodych nauczycieli
    - popularyzacja czasopism i nowości czytelniczych oraz dokumentacji szkolnej
    - informowanie o stanie czytelnictwa w klasach, sprawozdawczość okresowa
    - prowadzenie i opracowanie "banku konspektów"

  8. Współpraca ze środowiskiem i innymi bibliotekami publicznymi.
     Wypożyczenia dla rodziców i studentów.

 

  1. Gromadzenie zbiorów poprzez zakupy, przekazy, dary.

  2. Opracowanie zbiorów, klasyfikacja wg UKD, katalogowanie wg norm, sporządzanie opisów
    bibliograficznych do kartotek.

  3. Gromadzenie materiałów o reformie oświaty, egzaminach kompetencji i awansie zawodowym.

  4. Inwentaryzacja całościowa księgozbioru, selekcja, konserwacja.

  5. Gromadzenie i opracowywanie zbiorów audiowizualnych.

  6. Praca nad kartoteką tekstową i zagadnieniową .

  7. Statystyka i sprawozdawczość okresowa.

  8. Prenumerata czasopism i tworzenie roczników.

  9. Śledzenie rynku wydawniczego, korespondencja z wydawnictwami, ankiety.

  10. Uzgadnianie wartości księgozbioru z ZEO.

  11. Dbanie o estetykę wnętrza biblioteki i czytelni.

opracowała Irena Wiecheć
bibliotekarz