Plan
pracy biblioteki szkolnej w 2005/06 roku
-
Praca nad
realizacją tematów "Edukacja medialna i czytelnicza" w
klasach 1 - 6
-
Udostępnianie
zbiorów czytelnikom, wypożyczanie zestawów książek do pracowni,
klasy "0" i świetlicy szkolnej.
- udostępnianie materiałów z kartotek tematycznych,
zagadnieniowych uczniom i nauczycielom
- udostępnianie literatury pedagogicznej i popularnonaukowej, kaset
VHS,
magnetofonowych oraz CD-romów, sprzętu RTV nauczycielom
-
Praca z
uczniem zdolnym
- wdrażanie do pracy w czytelni szkolnej jako najlepszego miejsca
do pracy wymagającej poszukiwań
- uczenie wykorzystania warsztatu informacyjnego biblioteki
- pomoc w przygotowaniu do zajęć i konkursów
- rozwijanie kultury czytelniczej poprzez pomoc w wyborach
czytelniczych, odpowiednie ukierunkowanie zakupów
-
Praca z
uczniem dyslektycznym
- pomoc w pracach domowych, wspólna lektura tekstów
- stwarzanie przyjaznej atmosfery, stałe zachęcanie do pracy w
bibliotece i czytelni
- indywidualne rozmowy i spotkania, stałe zachęcanie do czytania
- odpowiedni dobór literatury do możliwości intelektualnych
dziecka
- kontakt z rodzicami, pedagogiem i wychowawcą
-
Praca z
aktywem bibliotecznym
-
Popularyzacja
czytelnictwa. Formy realizacji
- wystawy nowości czytelniczych w bibliotece i radach
pedagogicznych
-
„ Z ortografią za pan brat”- wystawa książek
pomocnych w nauce ortografii.
-
„ Oni byli też bibliotekarzami.” – wystawa poświęcona pisarzom, którzy byli bibliotekarzami.
-
„ On kochał naród...” wystawa w 150 rocznicę śmierci Adama Mickiewicza (1798-1855)
- "O twórcy najsłynniejszego misia świata” w 50 rocznicę śmierci Alana Milnea (1882-1956)
-
wystawa prac plastycznych klas 4,5 do wystawy o Krzysztofie Kolumbie w 500 rocznicę śmierci (1451-1506)
-
„ Czytam i notuję” – wystawa zeszytów lekturowych klas trzecich
-
„ 8 pytań”- całoroczny konkurs afiszowy dla klas 4-6
-
test sprawdzający stopień rozumienia czytanego tekstu dla kl 6
-
II konkurs „ Mistrz głośnego czytania”- dla klas trzecich
- I Szkolny Plebiscyt na 10 najpoczytniejszych książek.
-
współpraca z
gronem pedagogicznym
- pomoc bibliograficzna i metodyczna dla młodych nauczycieli
- popularyzacja czasopism i nowości czytelniczych oraz dokumentacji
szkolnej
- informowanie o stanie czytelnictwa w klasach, sprawozdawczość
okresowa
- prowadzenie i opracowanie "banku konspektów"
-
Współpraca
ze środowiskiem i innymi bibliotekami publicznymi.
Wypożyczenia dla rodziców i studentów.
-
Gromadzenie zbiorów poprzez zakupy, przekazy, dary.
-
Opracowanie zbiorów, klasyfikacja wg UKD,
katalogowanie wg norm, sporządzanie opisów
bibliograficznych do kartotek.
-
Gromadzenie materiałów o reformie oświaty,
egzaminach kompetencji i awansie zawodowym.
-
Inwentaryzacja całościowa księgozbioru, selekcja, konserwacja.
-
Gromadzenie i
opracowywanie zbiorów audiowizualnych.
-
Praca nad kartoteką tekstową i zagadnieniową .
-
Statystyka i sprawozdawczość okresowa.
-
Prenumerata czasopism i tworzenie roczników.
-
Śledzenie
rynku wydawniczego, korespondencja z wydawnictwami, ankiety.
-
Uzgadnianie wartości księgozbioru
z
ZEO.
-
Dbanie o
estetykę wnętrza biblioteki i czytelni.
opracowała
Irena Wiecheć
bibliotekarz
|